בכיר בכוחות הלאומיים והאיסלאמיים ברצועת עזה, מחמוד א־זק, אמר כי המשך המחאה העממית ברצועה משקף את עומק הסבל של התושבים בצל המצב הנוכחי. לדבריו, מדובר בקולות אמיצים הקוראים לסיום המשבר.
א־זק אמר היום, שבת, לרדיו קול פלסטין כי מי שמתאר את המחאה כבגידה, או מנסה להציג את משתתפיה כבוגדים, עושה טעות חמורה. הוא הדגיש כי הדרישות העממיות נובעות מהמציאות הקשה שבה חיים תושבי הרצועה.
א־זק קרא לחמאס להיענות לקול הרחוב ולמסור את תיק המשא ומתן לידי הרשות הפלסטינית, כדי לאחד את העמדה הפלסטינית ולהגדיל את הסיכוי להגיע לפתרונות שיקלו על סבל התושבים בעזה.
לדבריו, השלב הנוכחי מחייב להעדיף את האינטרס הלאומי ולהקשיב לדרישות הציבור.


