וושינגטון, 23 ביוני 2026, וואפא – עשרות פעילים, חברי הקהילה הפלסטינית ופעילי סולידריות במדינת אילינוי בארצות הברית קראו להמשיך במשיכת השקעות הקשורות לישראל ולהרחיב את המהלך בתקופה הקרובה.
הקריאה הושמעה במהלך משמרת מחאה שנערכה מול הישיבה הרבעונית של מועצת ההשקעות של מדינת אילינוי. המשתתפים אמרו כי החלטת המועצה הקודמת למשוך השקעות בהיקף של כ־30 מיליון דולר היא צעד חשוב, אך הדגישו כי יש להמשיך בו ולהחילו על נכסים והשקעות נוספים.
המפגינים נשאו שלטים וקראו להפסקת המלחמה ברצועת עזה ולסיום הסיוע הצבאי האמריקאי לישראל. לדבריהם, כספי ציבור צריכים להיות מופנים להשקעות העומדות בקנה אחד עם עקרונות זכויות האדם.
המשתתפים אמרו כי המחאה היא חלק ממאמץ מתמשך להפעיל לחץ על מוסדות ציבוריים ועל קרנות פנסיה לבחון מחדש השקעות וקשרים פיננסיים הקשורים לישראל, על רקע המשך המלחמה ברצועת עזה והתגברות הקריאות הציבוריות להפסקת אש ולהגנה על אזרחים.
משמרת המחאה באילינוי מצטרפת לשורת פעולות המתקיימות בערים שונות בארצות הברית, בדרישה להטיל אחריות על גורמים התומכים במלחמה ולדחוף מוסדות השקעה לאמץ מדיניות התואמת אמות מידה של זכויות אדם ושיקולים הומניטריים.


