מחוזות, 22 ביוני 2026, וואפא – כוחות הכיבוש הישראלי ומתנחלים החריפו היום, יום שני, את פעולותיהם בגדה המערבית. ילד ונער נהרגו מירי באזור חברון, שניים נוספים נפצעו, ובמקביל נהרסו בתים ומבני מגורים בבית לחם ובירושלים. עשרות תושבים נעצרו בפשיטות בכמה אזורים בגדה.
בבית אומר, שמצפון לחברון, נהרגו רדא סאמי חסן עווד, בן 15, ועיסא ערפאת איסמעיל עווד, בן 19, מירי כוחות הכיבוש ומתנחלים סמוך להתנחלות כרמי צור, שהוקמה על אדמות תושבי העיירה. לפי הדיווח, השניים נותרו מדממים במקום במשך זמן ממושך, ולאחר מכן הוחזקו גופותיהם בידי הכוחות.
שני צעירים נוספים נפצעו מירי כוחות הכיבוש בעיירה ופונו לבית חולים. מצבם הוגדר יציב.
בכפר עקב, שמצפון לירושלים, הרסו כוחות הכיבוש בית בן שתי קומות השייך לתושב נאפז אל-ג'בעה. המבנה כלל דירת מגורים ומחסנים. הכוחות הרסו גם בניין מגורים בן שלוש קומות, השייך לתושב מוחמד זכריא אבו סיף, בשכונת א-טורי.
בבית לחם הרסו כוחות הכיבוש בית בן קומה אחת, בשטח של כ-100 מ"ר, השייך לתושב מוחמד עלי סלים מוסא, בטענה שנבנה ללא היתר. בהמשך נהרס בית מגורים נוסף, מאוכלס, בן קומה אחת ובשטח של 140 מ"ר, השייך לתושב מוחמד עבד א-סלאם א-סיר, באותו אזור.
בכפר קליל, מדרום לשכם, נפגעה אישה בת 50 מחבלות לאחר שכוחות הכיבוש תקפו אותה במהלך פלישה לכפר לפנות בוקר. הכוחות פשטו על כמה בתים, ערכו בהם חיפושים וגרמו נזק לתכולתם. לא דווח על עצורים בכפר.
בנוסף עצרו כוחות הכיבוש עשרות תושבים במהלך פשיטות בעיירות ובכפרים בכמה ממחוזות הגדה המערבית.
עם הריגתם של עווד ועווד, עלה ל-70 מספר הפלסטינים שנהרגו מירי כוחות הכיבוש ומתנחלים בגדה המערבית מתחילת השנה.


