עזה, 21 ביוני 2026, וואפא – צוותי אגודת הסהר האדום השתתפו היום, יום ראשון, במבצע פינוי רפואי חדש לכיוון מעבר רפיח היבשתי. המבצע כלל 97 בני אדם, בהם 35 חולים ו-62 מלווים, במסגרת המאמצים המתמשכים לאפשר לחולים לקבל טיפול מחוץ לרצועת עזה.
ההתכנסות החלה בתוך בית החולים לשיקום רפואי של האגודה במחוז חאן יונס. צוותי האגודה השתתפו בקבלת החולים והמלווים, במתן הסיוע הלוגיסטי וההומניטרי הנדרש, וכן בסיוע להסדרת מעברם במסגרת הסידורים שנקבעו בשטח.
צוותי הסהר האדום ארגנו וליוו את ההליכים בשטח, ודאגו להעברת החולים ומלוויהם בצורה בטוחה ומסודרת עד לנקודת היציאה.
המבצע מתקיים במסגרת המאמצים ההומניטריים המתמשכים לפינוי חולים הזקוקים לטיפול רפואי מקצועי שאינו זמין ברצועת עזה, לנוכח האתגרים הכבדים הניצבים בפני מערכת הבריאות והלחץ המתמשך על המתקנים הרפואיים.


